lmts.png

Vraag en antwoord over de Last Minute Ticketshop

 

+ Kan ik tickets annuleren of ruilen?

Helaas is het niet mogelijk om via de LMTS gekochte tickets te restitueren of te ruilen. Dit is de afspraak die is gemaakt met de culturele instellingen om op de dag zelf kaarten met deze hoge korting te mogen verkopen, waardoor de kaarten niet weer door ons opnieuw in de verkoop kunnen en mogen worden gezet. Dat staat ook in de algemene voorwaarden beschreven. Wij kunnen in ons systeem dan ook niet kaarten omruilen of annuleren.

+ Ik ben niet tevreden over mijn stoel(en). Kan ik mijn tickets ruilen?

Allereerst vervelend om te horen dat de aangewezen stoelen niet naar uw wens zijn. Helaas is het niet mogelijk om gekochte tickets via de LMTS te annuleren of om te ruilen.

Voor elke voorstelling bepaalt de instelling zelf hoeveel stoelen, welke stoelen, welke rang en voor welke prijs deze beschikbaar worden gesteld. Alleen die stoelen mogen verkocht worden en daar kunnen wij niet van afwijken, om te vermijden dat iemand via hun website tegelijk met iemand anders via onze website een kaart koopt en er dan stoel dubbel verkocht worden. Het is niet zo dat als er ergens in de zaal een plek voorin de zaal niet verkocht is dat het theater dan verplicht is om deze in de LMTS tegen korting aan te bieden.

De beste plekken die voor kortingskaarten beschikbaar zijn gesteld worden als eerste toegewezen aan de eerste LMTS kaartkopers. Biedt het theater bijvoorbeeld rijen 12, 15 en 18 aan in de LMTS dan worden als de kaarten op rij 12 toegewezen aan de eerste kaartkopers en als laatste pas de stoelen op rij 18.

+ Ik heb geen nieuwsbrief ontvangen, hoe komt dat?

Het komt wel eens voor dat er geen aanbod is. In dat geval wordt er geen nieuwsbrief verstuurd. Het is elk jaar tussen juni en eind augustus wat rustiger (zeker op de maandag en dinsdag) omdat de meeste theaters veel minder programmering hebben staan in deze periode.

+ Ik heb geen bijlagen ontvangen met tickets, wat nu?

We zijn met de Last Minute Ticket Shop overgestapt naar een nieuw systeem. Hierdoor zijn losse pdf-bestanden niet meer noodzakelijk. De mail die u van ons hebt ontvangen is uw toegangsbewijs en bevat alle benodigde informatie alsmede de QR-codes. Elke QR-code geeft één persoon toegang tot de voorstelling. U kunt deze TicketMail uitprinten of laten zien op uw smartphone.

+ Waarom betaal ik reserveringskosten?

In de Last Minute Ticket Shop kan men op de dag zelf met korting genieten van een voorstelling of concert bij één van de aangesloten podia. Deze korting varieert tussen 25-75% van de reguliere prijs. We maken kosten om deze Last Minute Tickets aan te kunnen bieden. U kunt hierbij denken aan kosten voor het verkoop systeem waarin het aanbod wordt ingevoerd, verkocht en geverifieerd, kosten voor de betaalwijze en het klantcontact. De Last Minute Ticket Shop heeft geen winstoogmerk, het rekenen van service kosten bij de aankoop van een ticket maakt deze kosten transparant. In plaats van deze kosten jaarlijks te indexeren vanwege stijgende kosten is er gekozen voor een fee per ticket....

+ Een voorstelling leek uitverkocht maar dat was uiteindelijk niet zo. Hoe kan dat?

Dat komt omdat op dat moment, dus helaas al eerder dan u, al mensen bezig waren met het afronden van de betaling voor deze voorstelling in de iDeal omgeving van hun bank.

Officieel zijn de laatste kaarten dan dus nog niet verkocht, maar we kunnen ze ook niet aan andere mensen aanbieden op dat moment. Wanneer deze mensen hun betaling annuleren of te lang in hun bankomgeving wachten (12 minuten) worden de tickets weer vrijgegeven en kan iemand anders het bestelproces in gaan.

Op het moment dat er op de homepage ook echt uitverkocht staat dan zijn de betalingen helemaal afgerond en zijn de LMTS tickets dus echt helemaal uitverkocht.

+ Kan ik zien welke voorstellingen in de toekomst worden aangeboden?

Nee, dat kan helaas niet. De instellingen zijn zelf voor 100% verantwoordelijk voor welke voorstellingen ze in de LMTS plaatsen. Wij mogen helaas ook geen toezeggingen doen over wat er in de toekomst al ingepland is. Bovendien kunnen de instellingen t/m de dag van tevoren nog een voorstelling voor de dag erna klaarzetten voor de LMTS, dus dat is enorm flexibel.

 

Staat uw vraag er niet bij? Stuur een mailtje naar lmts@pink-tie.com